Frost i diesel

Et af de klassiske problemer med dieselbiler er frost og kondens i diesel olien. Typisk giver det problemer når der har været en konstant frost i en periode. Dieselolien udfælder paraffin, som er en naturlig bestanddel af dieselolien. Paraffin kan sætte sig i filtre og i dyser og kan give problemer med ydelser og uren motorgang. Er det rigtig galt kan det give startproblemer. Selvom der anvendes vinterdiesel i de kolde perioder i Danmark, så begynder problemerne allerede ved minus 10 grader. Derfor bør man også meget overveje denne problemstilling hvis man fx. skal på kør selv skiferie til fx Sverige eller Norge.

Hvad er løsningen så ?

Er problemet allerede opstået skal bilen tøes op inden paraffin igen løsnes. Herefter kan man med fordel tilføjrer Diesel additiv i dieselolien hvilket giver en yderligere frostsikring på op til 5 gr ved ekstra dosering (giv 2 gange anbefalet dosis). Bilen tager ikke skade af dette. Tjek div. filtre for vand/kondens og start bilen op.

Er uheldet ikke sket endnu, jamen så giv din bil den bedste mulige forebyggelse ved at anvende additiverne præventivt.

Produkterne fra det danske Bell Add er klart det bedste på markedet.

Additiver FAQ

  • Hvad gør diesel additiver?

    Additiver er med til at beskytte din motor samt give mere ydelse – så rent win / win for dig og din bil

  • Kan jeg overdosere Additiver ?

    Nej, du kan ikke overdosere additiver til bilen – men det giver ej hellere mening at komme mere i end producenten anbefaler – så overhold derfor altid den anbefalet mængde

  • Hvad er markedets bedste Additiver

    Dansk Bell Add er klar et af de bedste Additiver på markedet – men prisen er også høj. I de seneste år er der kommet udenlandske Additiver på markedet bl.a fra tyske Mannol – der får man høj ydelse til lave penge